Content marketing – jak tworzyć ciekawe treści?

Powszechnie wiadomo, że Content is King, ale jak tworzyć treści, które zaangażują obserwujących, a nam przyniosą spory zasięg? Podpowiadamy od czego warto zacząć!

Odpowiednie narzędzia

Bardzo ważne jest stworzenie planu, należy odpowiedzieć sobie na pytania – kto jest naszą grupą docelową? Jak chcemy dotrzeć do grupy docelowej? Co chcemy przez to osiągnąć? Gdy określimy, kto ma być naszym odbiorcą, łatwiej będzie dopasować nam treść przekazu.

Przy okazji, warto posłużyć się narzędziami, które ułatwią nam pracę. W sieci znajdziemy ich sporo, ale warto wypróbować chociażby:

  • readymag.com – dzięki któremu możemy tworzyć publikacje w sieci, możemy korzystać z gotowych szablonów, by tworzyć atrakcyjne layouty, nie musimy znać się na kodowaniu, a samo narzędzie jest bardzo proste.
  • penzu.com – narzędzie, które pomaga nam ćwiczyć warsztat, dodawać obrazy, dzielić się contentem. Dzięki niemu, nie zapomnimy o naszych przemyśleniach, pomysłach – jest jak nasz osobisty pamiętnik.
  • portent.com – przydatny, gdy brakuje nam pomysłu na nagłówki. W prosty sposób generuje dla nas chwytliwe hasła, które przyciągną czytelników.

 

Ciekawy content, czyli jaki?

Przede wszystkim – trafny i zorientowany na potrzeby klienta. Musimy motywować użytkowników do podjęcia content marketing działania. Warto zastosować Call To Action, czyli wszelkie frazy typu – sprawdź teraz, zobacz i skomentuj, kup już dziś, by odbiorca wiedział, czego może spodziewać się po przejściu na stronę. Zadbaj o odpowiednie słowa kluczowe w artykule, by łatwo można było Cię odnaleźć. Pamiętaj, że muszą być trafne i odzwierciedlać to, co znajdziemy na stronie! Musisz zainteresować odbiorców, ale i utrzymać ich uwagę, w przeciwnym razie szybko odejdą i już nie wrócą. Ważne jest to, by być regularnym i publikować treści na wysokim poziomie. Nawiązuj dialog – czytelnicy lubią mieć swoje zdanie i wpływ na stronę, którą tworzą razem z Tobą, dlatego warto od czasu do czasu dać im możliwość zadecydowania, np. o zmianach na stronie. Dobrą metodą jest zaoferowanie czegoś za darmo – unikatowych treści za zapisanie się do newslettera, wersji testowej danego produktu. Niech użytkownik ma świadomość, że zależy Ci na nim i, że warto Cię obserwować, ponieważ oferujesz coś, czego nie mają inni.

Jeśli będziemy mieć problem z tym, by samemu stworzyć ciekawe treści, warto skorzystać z oferty domu sprzedaży mediów interaktywnych, np. http://stroerdigitalmedia.pl.