Skuteczna kampania na Instagramie – jak ją przeprowadzić?

Zarówno współpraca z influencerami, jak i #hashtagi reklamowe, mają potężną moc, jeśli chodzi o reklamę. Trafnie przeprowadzona kampania reklamowa sprawia, że treści rozchodzą się viralowo, a odbiorcy chętnie dzielą się treściami. Jak wykorzystać Instagram do przeprowadzenia skutecznej kampanii?

Po pierwsze – pomysł

Kampania musi być atrakcyjna, nietuzinkowa, kreatywna. Musisz pokazać swój produkt, usługę, firmę z ciekawej strony. Wykorzystuj kontekst. By przeprowadzić kampanię na Instagramie, musisz stworzyć unikalny hashtag, który będzie kojarzony z kampanią. Dzięki temu, możesz śledzić tworzone przez fanów treści, reagować na nie. Dobrym pomysłem jest także organizowanie konkursów – dzięki temu użytkownicy pokazują Twój produkt, wykorzystują hashtag, a więc tworzą dodatkowy zasięg, a marka kojarzy się pozytywnie. Dziel się treściami, które towarzyszą całej kampanii – zabawne zdjęcia z backstage’u, wideo making off.kampania na instagramie

Influencerzy mają ogromne rzesze fanów, którzy darzą ich zaufaniem. Dobrze jest zaangażować ich w swoich kampaniach. Poniżej przestawiamy przykłady trafnych polskich kampanii przeprowadzonych na Instagramie.

#100powodowKazar – Kazar

Kampania marki Kazar została przeprowadzona we współpracy z http://webtalk.pl oraz influencerami. Miała na celu ukazanie powodów, dla których warto poznać nowe trendy obuwnicze. Przekaz dotarł do ponad 0,5 miliona osób.

#CoMamPodSpodem – Triumph

Shape Sensation to nazwa kolekcji marki Triumph, która była promowana na Instagramie. Przeprowadzono konkurs, zorganizowany przez agencję 180heartbeats + JUNG v. MATT, w którym wzięło udział 250 osób. Do wygrania była oczywiście bielizna z powyższej kolekcji.

Adidas Predator

Innowacyjna promocja na Instagramie, która została stworzona w Polsce i była zorganizowana przez agencję Isobar Poland oraz Carat. Mowa o grze, która była związana z promocją butów Predator Instinct na profilu @adidas_pl. W galerii dostępnych było 9 zdjęć, na których widoczne były buty – a na nich otagowane profile dodatkowe, gdzie publikowane były zdjęcia z elementami hasła dnia. Zadaniem użytkownika było odnalezienie czterech elementów hasła dnia i polubienie ich w prawidłowej kolejności.

#friendsie – Somersby, Carlsberg

Kampania, a właściwie cykl kampanii, organizowanych m.in. na Instagramie, realizowany był przez markę Somersby, Carlsberg. Realizacje były oparte na działaniach w social mediach przy pomocy hashtagu #friendsie. Marka podzieliła się efektami działań – Somersby Blackberry po kampaniach stał się najlepiej sprzedającym piwem smakowym w Polsce, a marka zrealizowała roczny plan sprzedaży w ciągu 3. miesięcy.