jak wzmocnić odporność

Jak wzmocnić odporność na wiosnę?

Wiosna to trudny czas dla naszego organizmu. Dużo łatwiej się przeziębiamy. Pogoda bywa zdradliwa. Pojawia się pierwsze słońce, temperatury powyżej 20 stopni Celsjusza, a my wychodzimy na zewnątrz w krótkim rękawku. Niestety, choć wydaje nam się, że jest ciepło, wieje chłodny, wiosenny wiatr, który powoduje, że znacznie szybciej się przeziębiamy. Jak wzmocnić odporność na wiosnę? Przedstawiamy skuteczne sposoby.

Sen to najlepsze lekarstwo

Przede wszystkim – wysypiaj się. To z pozoru prosta rada, o której istnieniu każdy z nas wie, jednak rzadko ktoś stosuje. W natłoku codziennych spraw, obowiązków, zapominamy o ośmiogodzinnym, regenerującym śnie. Zamiast porządnie się wyspać, rezygnujemy z relaksu i zajmujemy się innymi sprawami. Sen nie jest mniej ważny niż inne codzienne obowiązki, dlatego nie rezygnujmy z niego!

Uprawiaj sport

W zdrowym ciele, zdrowy duch. Nie musimy od razu wykupować karnetu na siłownię czy wylewać z siebie siódmych potów. Wystarczą codzienne spacery na świeżym powietrzu. W cieplejsze dni możemy postawić na jazdę na rolkach, siatkówkę, koszykówkę w plenerze, stretching w parku. Możliwości jest wiele, wybierzmy tę, która sprawi nam przyjemność. Szybko zobaczymy rezultaty!

Jak wzmocnić odporność – odpowiednia dieta

jak wzmocnić odpornośćBy cieszyć się zdrowiem, musimy zadbać o nasz organizm od środka. W naszej codziennej diecie powinny znaleźć się owoce, warzywa, jogurty z żywymi kulturami bakterii, miód, cytryna. Świetnym pomysłem są samodzielnie zrobione koktajle, smoothie bogate w witaminy. W sklepach ich koszt wynosi ok. 15 zł, za to jeśli zrobimy je samodzielnie, nie przekroczymy 5 zł! Pamiętajmy, by wybierać świeże, sezonowe owoce. Takie zastrzyki witamin warto spożywać tuż p zrobieniu, ale jeśli będziemy przechowywać je w lodówce, znakomicie sprawdzą się jako drugie śniadanie czy lunch.

Witaminy ze spiżarni

Zastanawiasz się jak wzmocnić odporność? Pamiętaj o naturalnych antybiotykach. Odporność wzmacnia czosnek, imbir, miód. Witaminę C znajdziemy w owocach cytrusowych, cebuli, kapuście, szpinaku, natce pietruszki, witaminę E w olejach roślinnych czy płatkach owsianych, natomiast cynk i żelazo w wołowinie, serach pleśniowych i roślinach strączkowych.